Belgische Herders Forum
September 09, 2010, 05:17:38 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  

Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: joy op ander voer  (gelezen 593 keer)
Anita
Global Moderator
Hero Member

« Antwoord #15 Gepost op: Februari 08, 2010, 09:42:01 »

hoor vele goeie reacties van mensen die van brok overgaan op carnibest bij problemen bij maag en darmen van hun hond,ms het proberen waard
pijnstillers lijkt me op zo;n moment niet echt goed voor de maag of darmen vandaar dat ik dacht dat het om een spierkwestie ging

Chita,Randy,Xacha,Storm,Bliksem
Crissy
Full Member

WWW E-mail
« Antwoord #16 Gepost op: Februari 08, 2010, 11:17:45 »

Als je je verhaal hoor dan hoor ik bijna de zelfde klachten als mijn herder ook heeft gehad.
Mijn herder had het voornamelijk als hij van mijn familie van die gekleurde stokjes kreeg.
Als hij die gekregen had dan lag hij 's avonds te creperen van de pijn in zijn mand.
Hij had ook wel last met andere koekjes en stond toen de tijd ook op brokken (royal canin) voor sport honden
De buik was helemaal gespannen als je wilde voelen. Lag ook veel te hijgen en was echt niet lekker.
De da adviseerde idd ook een heel duur voer van hun en daar moest het beter van worden (NOT).
Na geruime tijd ben ik overgestapt op rauw vlees (ben begonnen met kvv en daarna verder met barfen)
De conclusie is wel dat hij nergens meer last van heeft (ja een enkele keer als hij weer iets gesnaait heeft) maar  de klachten zijn bij ons van een paar keer in de week naar 1 keer in de 3 a 4  maand.
Door de toedoen van het rauwe vlees kregen de maag en darmen veel meer rust.
Hij poepte met de brokken ook wel veel te veel(4 op een dag) en met het vlees is dat naar 1 keer per dag gegaan.
Ik raad dus echt aan om eens het rauwe vlees te proberen.
Ik ben dus begonnen met de pakjes van smuldier liggen in het vriesvak van de supermarkt.
Is aanzienelijk goedkoper dan die duren brokken van de da
De hond leeft er ook helemaal van op. Als je met vlees begint moet je niet schrikken als de hond giga aan de diarree komt te staan en misschien komt er ook pussige etter uit de ogen komt. Dat komt omdat het lichaam aan het ontgifte is.
Ik hoop dat je er wat aan hebt
g

meulmani
Hero Member

Diego en Marvin - kanjers!

« Antwoord #17 Gepost op: Februari 08, 2010, 20:32:52 »

Ook met Marvin zijn we overgestapt op kvv. Niet iedere hond is hetzelfde, maar sindsdien heeft ie niet meer overgegeven en is nauwelijks meer aan de diarree. Als ie al aan de diarree is, komt dat doordat ie bijvoorbeeld (stiekem) iets van straat heeft gegeten. Ik wilde het gewoon proberen, baadt het niet, schaadt het niet.

Gerrie
Hero Member

« Antwoord #18 Gepost op: Februari 08, 2010, 21:09:08 »

In de homeopathie zoijn enkele middelen waarvan bekend is dat zij een gunstig effect hebben op maag/darmkrampjes van "onbekende oorzaak" (dus: oorzaak NIET tgv een infectie). Waarbij een mogelijk oorzaak allergie is voor sommige voedselbestanddelen.

Een andere, m.i. goede, optie is het overgaan op vers vlees.
Heb jij mss al een droogmachine? Zo ja, lijkt het mij de moeite waard om te proberen vers gedroogd vlees te geven. On het beginnen kleine porties.
moeli
Hero Member

WWW E-mail
« Antwoord #19 Gepost op: Februari 08, 2010, 23:16:07 »

Als jonge hond gaf orage vaak over, (en was erg mager),  vaak uren na het eten en dan kwam het er bijna onverteerd uit, allerlei dure dieetbrokken geprobeerd, maagonderzoek gedaan, bloedonderzoek  , maar er was geen lichamelijke  oorzaak , toen ze bijna een jaar was heb ik haar op energique ( kvv)  gezet en vanaf dat moment nooit meer gebraakt, ze is nu bijna 9( ik ben wel van kvv veranderd een aantal malen, ze krijgen nu kivo ) maar orage is nooit ziek, zwak of misselijk  heat Het is zeker het proberen waard denk ik, groetjes annemieke
Boutcha
Hero Member

« Antwoord #20 Gepost op: Februari 09, 2010, 11:27:53 »

Als je haar brokken 5 a 10 min. voor je ze haar geeft ,effe laat weken/trekken in lauw water is veel beter voor de vertering .
Is ze na het eten wel rustig : bedoel niet gek gaan spelen ofzo?

En dierenartsen raden nogal snel hun eigen brok aan krijgen ze mooie reizen/geschenken in de plaats als ze er veel kunnen van verkopen  biggrin.
adrie en joy
Hero Member

groetjes adrie en joy en jill

« Antwoord #21 Gepost op: Februari 10, 2010, 09:02:15 »

Als je haar brokken 5 a 10 min. voor je ze haar geeft ,effe laat weken/trekken in lauw water is veel beter voor de vertering .
Is ze na het eten wel rustig : bedoel niet gek gaan spelen ofzo?

En dierenartsen raden nogal snel hun eigen brok aan krijgen ze mooie reizen/geschenken in de plaats als ze er veel kunnen van verkopen  biggrin.

neej ze speelt niet na het eten.
en ze krijgt beker in 3e verdeeld dus ze schokt het niet op.

Boutcha
Hero Member

« Antwoord #22 Gepost op: Februari 10, 2010, 13:50:55 »

Is niet tegen het schrokken maar voor een betere vertering .
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  

Ga naar: