Belgische Herders Forum
September 09, 2010, 04:59:26 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: From Laeken Paradis Hiba aan het werk  (gelezen 574 keer)
probleempje
Hero Member

« Gepost op: Februari 08, 2010, 15:02:45 »

hier een filmpje van Hiba aan het werk met de schaapje,
http://www.youtube.com/watch?v=4NGD-sO7dv0
had vandaag wat moeite met luisteren  whistle , maar volgens Raf heeft hij grote aanleg
dit is zijn bezigheid in de week in de weekends doet hij reddingshond in Merksplas
en vanaf maart beginnen ze met agility,
dus het is ook een hondje die graag bezig is met zijn baasje daar zijn we heel blij mee 
Chantal
Global Moderator
Hero Member

« Antwoord #1 Gepost op: Februari 08, 2010, 16:51:11 »

Ik vind het een prachtig gezicht!  good

Hero Member

« Antwoord #2 Gepost op: Februari 08, 2010, 17:03:43 »

Ik heb mij heerlijk vermaakt!
Wat een lol heeft Hiba

a dog is not for in the living, it is a living!
steviejanneke
Hero Member

Harry Di Terra Meiga 29/12/2008

WWW E-mail
« Antwoord #3 Gepost op: Februari 08, 2010, 17:04:07 »

leuk, zelf prachtig good

LongFields
Hero Member

Sjefke, Nozem en Tapas, mijn krullenbollen!

WWW E-mail
« Antwoord #4 Gepost op: Februari 08, 2010, 18:08:05 »

Wát moeite met luisteren zei je?  haha
Ik heb het geluid maar even wat zachter gezet, want hoe vaak ik niet "Hiba, AF!" gehoord heb...  biggrin
Maar volgens mij is dat voornamelijk uit jeugdig en bijna niet te stuiten enthousiasme, dat komt vast helemaal goed over een poosje.
Het lijkt me als geleider ook enorm moeilijk om dit alles in goede banen te leiden, heeft Hiba's eigenaar daar al meer ervaring mee eigenlijk?

Groetjes, Suzanne
probleempje
Hero Member

« Antwoord #5 Gepost op: Februari 08, 2010, 19:04:08 »

inderdaad dit heeft te maken met jeugdige ontstuimigheid, (Hiba moet nog 15 maanden worden)
en de manier van hoe de herder het aanleerd,
wij zijn daar ook eens geweest met Haski en dat kwam helemaal niet goed,
gelukkig dat de schapen in volle vacht zaten anders had ze al vlug een lekker schape boutje gegeten
nu gaan wij bij iemand die meer op controle werkt en ik moet zeggen dit lukt iets beter met mijn dame
wat de eigenaar betreft het is sedert dat Hiba daar is dat hij meer met zijn honden werkt,
hun andere lakense hebben gewoon de basis gehoorzaamheid gekregen op school
maar nu is hij terug met Blues begonnen met speuren en gehoorzaamheid
Gerrie
Hero Member

« Antwoord #6 Gepost op: Februari 08, 2010, 19:49:08 »

Ik heb mij kostelijk vermaakt. Hiba is wel onstuimig; net alsof zij soms haar eigen schema trekt. blink

turkey shepherd
Newbie
*

« Antwoord #7 Gepost op: Februari 11, 2010, 12:12:41 »

Eindelijk nog eens een lakense die echt kan werken met dieren, het bewijst nog maar eens de geschiktheid van die lijn als werkhonden.
Saskia
Hero Member

« Antwoord #8 Gepost op: Februari 11, 2010, 18:41:38 »

Eindelijk nog eens een lakense die echt kan werken met dieren, het bewijst nog maar eens de geschiktheid van die lijn als werkhonden.

Je hebt iemand heel gelukkig gemaakt.

He is your friend, your partner, your defender, your dog. You are his life, his love, his leader. He will be yours, faithful and true, to the last beat of his heart. You owe it to him to be worthy of such devotion.
marcel
Hero Member

samen één

WWW E-mail
« Antwoord #9 Gepost op: Februari 13, 2010, 03:55:14 »

De aanleg om schapen te drijven is zichtbaar aanwezig je moet maar denken "oefening baart kunst". hij zal het wel leren om wat rustiger te worden. good

Mijn Belg is moedig zonder vreed te zijn, hij heefd alle deugden van de mens zonder zijn gebreken.
probleempje
Hero Member

« Antwoord #10 Gepost op: Februari 17, 2010, 09:42:11 »

De aanleg om schapen te drijven is zichtbaar aanwezig je moet maar denken "oefening baart kunst". hij zal het wel leren om wat rustiger te worden. good

de hond heeft nog maar een les of 10 achter de rug,
dus denk dat hij zeker de aanleg heeft en Raf is echt onder de indruk van hoe de hond zijn werk doet en hij kent er wel iets van hij is 1 van de gekenste schaapsherder, die al veel honden heeft zien paseren en dus de honden er kan uit halen die iets in hun hebben,
wij zijn bij hem geweest met Haski ook en hij vond haar ook fantastie's,
maar ik vond zijn manier van aanleren niet in mijn opvoeding passen van mijn honden en voor mijn schapen ook niet geschikt,
mijn schapen zijn redelijk schichtig en vanaf dat ze iets van druk voelen van de hond vliegen ze uit elkaar en zo gaat de hond nog heviger te werk

maaar Marcel als alles goed verloopt mag je eventueel een demo verwachten op SLE met lakensschapen en een lakense herder, mijn oudste dochter wil  hebben dat we daarvoor trainen en dan brengen we alles mee 
steviejanneke
Hero Member

WWW E-mail
« Antwoord #11 Gepost op: Februari 17, 2010, 20:30:30 »

de hond heeft nog maar een les of 10 achter de rug,
dus denk dat hij zeker de aanleg heeft en Raf is echt onder de indruk van hoe de hond zijn werk doet en hij kent er wel iets van hij is 1 van de gekenste schaapsherder, die al veel honden heeft zien paseren en dus de honden er kan uit halen die iets in hun hebben,
wij zijn bij hem geweest met Haski ook en hij vond haar ook fantastie's,
maar ik vond zijn manier van aanleren niet in mijn opvoeding passen van mijn honden en voor mijn schapen ook niet geschikt,
mijn schapen zijn redelijk schichtig en vanaf dat ze iets van druk voelen van de hond vliegen ze uit elkaar en zo gaat de hond nog heviger te werk

maaar Marcel als alles goed verloopt mag je eventueel een demo verwachten op SLE met lakensschapen en een lakense herder, mijn oudste dochter wil  hebben dat we daarvoor trainen en dan brengen we alles mee 

dat wil ik zien,
voor de honden é

marcel
Hero Member

samen één

WWW E-mail
« Antwoord #12 Gepost op: Februari 18, 2010, 01:23:14 »

Brigitte ik zal uw voorstel zeker ter sprake brengen op de bestuurs vergadering. verder kan ik u ook reeds melden dat de Levend Erfgoed Expo doorgaat op zondag 29 augutus. Deze datum is door de provincie bevestigd. Alle andere voorstellen zijn eveneens welkom, ook sugesties voor een gastras. Nederlaandse Herder, kooikerhondje en biard kwamen reeds aan de beurd.

Mijn Belg is moedig zonder vreed te zijn, hij heefd alle deugden van de mens zonder zijn gebreken.
steviejanneke
Hero Member

WWW E-mail
« Antwoord #13 Gepost op: Februari 19, 2010, 01:37:15 »

Brigitte ik zal uw voorstel zeker ter sprake brengen op de bestuurs vergadering. verder kan ik u ook reeds melden dat de Levend Erfgoed Expo doorgaat op zondag 29 augutus. Deze datum is door de provincie bevestigd. Alle andere voorstellen zijn eveneens welkom, ook sugesties voor een gastras. Nederlaandse Herder, kooikerhondje en biard kwamen reeds aan de beurd.

ik ken geen maar
een picardische herder (is toch een ras uit het fransvlaanderen)
en zou 'familie'-banden gehad hebben met de belg en hollander

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: